Creditsafe lanserer nytt API for personinformasjon

Nyhet fra Creditsafe

13. januar 2019

Creditsafe lanserer nytt API for personinformasjon

Creditsafe har inngått et samarbeid med data- og databehandlingseksperten Data Factory, og resultatet er et nytt API som gjør det mulig å hente ut personinformasjon uten å ta en kredittopplysning.

Med tjenesten ConsumerAddress API kan du som kunde søke frem informasjon om norske privatpersoner uten å ta en fullstendig kredittopplysning med tilhørende utsendelse av gjenpartsbrev. Tjenesten er et separat API og er derfor ikke koblet til kredittinformasjon.

- Vi merket en økt etterspørsel etter en slik tjeneste, sier daglig leder i Creditsafe, Per Fjærestad, og utdyper videre:

- Ved å samarbeide med Data Factory har vi nå mulighet til å tilby kundene våre en kvalitetstjeneste som møter denne etterspørselen. Den er særlig egnet til adresseverifisering, samt for å finne nye kunder.

For å få frem personinformasjonen, kan to ulike søkemåter benyttes. Du kan enten søke på personnummer fødselsnummer og få et unikt treff, eller benytte ulike parametere som navn, adresse, telefonnummer og fødselsdato – og dermed få flere treff. Når du har funnet rett person, vil anropet returnere opplysninger om personen, uten kredittinformasjon.

Vi merket en økt etterspørsel etter en slik tjeneste. Ved å samarbeide med Data Factory har vi nå mulighet til å tilby kundene våre en kvalitetstjeneste som møter denne etterspørselen.

Per Fjærestad
Daglig leder i Creditsafe

Følgende informasjon leveres via Creditsafes ConsumerAddress API:

Navn

Adresse - fra Posten og Folkeregisteret

Reklamesperre

Informasjonen hentes fra Data Factory sine databaser, som innhenter, sammenstiller og foredler informasjon fra tilgjengelige offentlige kilder og teleoperatører

(les mer på www.datafactory.no)

Camilla Emring, pressekontakt

[email protected], + 46 (0)76 138 11 42

Per Fjærestad, daglig leder Creditsafe Norge

[email protected], +47 977 89 5 89

Behov for å kredittsjekke bedrifter i utlandet?

Alle internasjonale kredittrapporter er tilgjengelig online gjennom én portal.