Creditsafe har världens största databas - 320 miljoner företag

Nyheter från Creditsafe

22 februari 2019

Creditsafe har världens största företagsdatabas

- med tillgång till 320 miljoner företag

Kreditupplysningsföretaget Creditsafe fortsätter att expandera och har nyligen adderat ytterligare åtta länder till sin online-databas, både via webb och API. Detta innebär att Creditsafe har fler tillgängliga företag än någon annan i branschen – hela 320 miljoner. Därmed stärker de också sin position som världsledande inom affärs- och kreditinformation.

Creditsafes helägda företagsdatabas är numera den mest omfattade och snabbast växande i branschen. Den uppdateras över en miljon gånger om dagen med information från flera tusen källor. Genom att arbeta med välkända och marknadsledande samarbetspartners runt om i världen kan Creditsafe leverera företagsinformation online i över 100 länder. 99,9% av alla utlandsupplysningar levereras i samma sekund som de efterfrågas och över 40% av alla Creditsafes kunder nyttjar dagligen företagets utlandstjänster.

– Vi har alltid jobbat tvärs över landsgränserna och under lång tid byggt upp omfattande databaser på våra hemma-marknader, men också tillsammans med en rad strategiska partners. Jag är stolt över den utlandstäckning vi idag kan tillhandahålla våra kunder och dessutom med riktigt konkurrenskraftiga priser, säger Henrik Jacobsson, VD på Creditsafe.

Beroende på land och behov erbjuds en mängd lösningar för utlandsinformation. Kunden kan antingen söka fram kvalitativ information manuellt via hemsidan eller få det integrerat i det egna systemet. Med Creditsafes senaste API-lösning för utland erbjuds tillgång till över 100 länder via ett och samma gränssnitt. Ett viktigt komplement för att göra säkra affärer i utlandet är även den nya globala bevakningstjänsten som koncernen nyligen lanserat. Via en gemensam portal erbjuds ett unikt sätt att bevaka företag i hela 18 länder.

- Det finns en stor efterfrågan på utlandsinformation. Därför är vi glada över att ytterligare kunna utöka vår globala databas och stärka vår position som en attraktiv leverantör på marknaden. Vårt mål har alltid varit att erbjuda kreditupplysningstjänster med stor internationell täckning och som är lättillgängliga för alla, fortsätter Henrik.

Det finns en stor efterfrågan på utlandsinformation. Därför är vi glada över att ytterligare kunna utöka vår globala databas och stärka vår position som en attraktiv leverantör på marknaden. Vårt mål har alltid varit att erbjuda kreditupplysningstjänster med stor internationell täckning och som är lättillgängliga för alla.

fortsätter Henrik Jacobsson
VD på Creditsafe
företagsdatabas

Länder som vi nyligen lanserat online:

Algeriet

Japan

Iran

Irak

Tunisien

Libyen

Testa våra tjänster med en gratis utlandsupplysning

Gör du affärer i utlandet? Utlandsupplysningar i över 100 länder med direktåtkomst via samma portal.