Creditsafe öppnar kontor i Danmark

Creditsafe öppnar kontor i Danmark – och lanserar kreditupplysningstjänster för den danska marknaden

Publicerad 4 mars 2021

Det internationella kreditupplysningsföretaget Creditsafe etablerar sig i Danmark och öppnar nytt kontor i Köpenhamn. Nyckelpersoner för den danska verksamheten har rekryterats – däribland Country Manager, Morten Kofoed-Larsen.

Etableringen innebär att Creditsafe populära kreditupplysningstjänster för att ta tryggare affärsbeslut blir tillgängliga på den danska marknaden. Detta inkluderar både dansk och internationell kredit- och affärsinformation, med tillgång online och via API. Den danska verksamheten planeras vara i full gång under hösten.

-    Att expandera verksamheten till nya marknader ligger i linje med våra långsiktiga planer och att etablera sig i Danmark är ett naturligt nästa steg för vår fortsatta utveckling i Skandinavien. Köpenhamn blir vårt 24:e kontor i koncernen och det
känns stort, säger Henrik Jacobsson, VD på Creditsafe i Skandinavien.

Erfaren Country Manager från kreditbranschen

I rollen som Country Manager har Morten Kofoed-Larsen rekryterats. Morten har en lång och gedigen erfarenhet inom kreditbranschen och kommer senast från informationsföretaget IDQ. Där hade han helhetsansvaret för försäljningen och skapade en lönsam verksamhet med stor tillväxt. Morten kommer att tillträda den nya rollen på Creditsafe under april.

-    Jag är otroligt glad och stolt att jag fått möjligheten att bygga upp den danska kreditupplysningsverksamheten tillsammans med Creditsafe. Danmark är en attraktiv men också konservativ marknad, där jag vet vad som krävs för att lyckas. Jag har stora förväntningar och är helt övertygad om att våra tjänster kommer att passa perfekt till de danska företagen som vill ha innovativa lösningar till konkurrenskraftiga priser, säger Morten Kofoed-Larsen.

-    Jag älskar utmaningar, så det kommer bli en otroligt spännande resa som jag är redo att ta mig an, säger Morten avslutningsvis.

Morten Kofoed-Larsen

Morten Kofoed-Larsen, tillträdande Country Manager Danmark.

Stor omsättningsökning i Skandinavien

Creditsafe har nästintill fördubblat sin försäljning i Skandinavien under de senaste fem åren. Danmark kommer att utgöra en viktig del för att ytterligare kunna växa i regionen. Det skandinaviska huvudkontoret är placerat i Göteborg, med Oslo och Köpenhamn som lokala kontor.

Internationell framgång med 24 kontor på 3 kontinenter

Creditsafe är världens mest använda kreditupplysningsleverantör med 24 kontor i 14 länder och över 100 000 kunder. De har sedan starten 1997 levererat kredit-, marknad- och affärsinformation till stora som små företag, kommuner, myndigheter och organisationer. Med en stark organisk tillväxt inom koncernen fortsätter de satsa intensivt på att bredda det attraktiva produkterbjudande till fler länder – senast i raden är Kanada och Danmark. Med världens största kombinerade företagsdatabas tillhandahålls kreditupplysningar i över 100 länder.

Att expandera verksamheten till nya marknader ligger i linje med våra långsiktiga planer och att etablera sig i Danmark är ett naturligt nästa steg för vår fortsatta utveckling i Skandinavien. Köpenhamn blir vårt 24:e kontor i koncernen och det känns stort.

VD Creditsafe Skandinavien

Jag är otroligt glad och stolt att jag fått möjligheten att bygga upp den danska kreditupplysningsverksamheten tillsammans med Creditsafe. Danmark är en attraktiv men också konservativ marknad, där jag vet vad som krävs för att lyckas. Jag har stora förväntningar och är helt övertygad om att våra tjänster kommer att passa perfekt till de danska företagen som vill ha innovativa lösningar till konkurrenskraftiga priser.

Morten Kofoed-Larsen
Tillträdande Country Manager Danmark