Idag öppnar Creditsafe upp 72 nya länder online

Nyheter från Creditsafe

Publicerad 31 augusti 2018

Idag öppnar Creditsafe upp 72 nya länder online

Kreditupplysningsföretaget Creditsafe öppnar idag upp tillgängligheten i 72 nya länder via den svenska hemsidan. Vi går från att ha kunnat erbjuda 23 länder till hela 95 länder online – allt via samma portal. Samtliga utlandsupplysningar är tillgängliga direkt på skärmen.

För kunder som vill göra en ekonomisk bedömning av företag i utlandet kan Creditsafe nu erbjuda kreditupplysningar från 95 länder med direktåtkomst via hemsidan. Alla upplysningar har samma användarvänliga gränssnitt och inkluderar detaljerad kredit- och affärsinformation. Informationen kan variera något beroende på förutsättningar i varje land.

– Nu förenklar vi för företagen att göra affärer genom att tillgängliggöra information från hela världen. Med direktåtkomst i 95 länder online sänker vi ribban för att hämta utlandsinformation, både sett till tillgängligheten och genom att erbjuda attraktiva priser, säger Krister Jonsson, VD på Creditsafe.

Creditsafe har tidigare kunnat erbjuda bred internationell täckning via koncernens olika plattformar. Men nu kan alltså svenska kunder få direktåtkomst till hela den röda kartan via samma hemsida som våra övriga svenska tjänster. Dessutom har samtliga kunder idag kostnadsfritt fått tillgång till kreditupplysningar i alla nya länder för att fritt kunna upptäcka nya affärsmöjligheter.

– Nu ger vi alla kunder tillgång till vårt generösa utlandserbjudande. Att kunna erbjuda alla länder på en och samma plattform har varit otroligt viktigt för oss. Detta är en av våra största lanseringar, berättar Henrik Jacobsson, Skandinavisk Säljdirektör på Creditsafe.

Det är idag väldigt få företag som inte har någon affärsrelaterad koppling till utlandet. Många skandinaviska företag är dessutom extremt import- och exportberoende, vilket ökar behovet av att snabbt kunna tillgodogöra sig affärsinformation samt kontrollera nya affärskontakter, kunder och leverantörer i hela världen.

Är du nyfiken på våra utlandsupplysningar eller övriga kreditupplysningstjänster, kontakta oss på [email protected] eller ring 031-725 50 00.

Creditsafe International
Nu ger vi alla kunder tillgång till vårt generösa utlandserbjudande. Att kunna erbjuda alla länder på en och samma plattform har varit otroligt viktigt för oss. Detta är en av våra största lanseringar.

Henrik Jacobsson
Skandinavisk Säljdirektör

Vilka länder finns online?

Alla länder är tillgängliga direkt på skärmen via hemsidan.

Afghanistan, Albanien, Armenien, Australien, Azerbajdzjan, Bahrain, Bangladesh, Benin, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Burkina Faso, Brasilien, Bulgarien, Colombia, Danmark, Ecuador, Egypten, Estland, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Georgien, Grekland, Grönland, Hongkong, Indien, Indonesien, Irland, Island, Italien, Jordanien, Kambodja, Kanada, Kazakstan, Kina, Kirgizistan, Kongo, Kosovo, Kroatien, Kuwait, Laos, Lettland, Libanon, Lichtenstein, Litauen, Luxemburg, Makedonien, Malaysia, Malta, Mexiko, Moldavien, Montenegro, Myanmar, Nederländerna, Nepal, Norge, Nya Zeeland, Oman, Palestina, Pakistan, Polen, Portugal, Puerto Rico, Qatar, Rumänien, Ryssland, Saudiarabien, Schweiz, Serbien, Singapore, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sri Lanka, Storbritannien, Sudan, Sverige, Sydkorea, Syrien, Tadzjikistan, Taiwan, Thailand, Tjeckien, Turkiet, Turkmenistan, Tyskland, Ukraina, Ungern, USA, Uzbekistan, Venezuela, Vietnam, Vitryssland, Västsahara, Österrike

Över 200 000 användare

Creditsafe är betrodda att tillhandahålla uppdaterad data i hela världen.

240 miljoner företag

Vår globala företagsdatabas är en av de mest omfattande i branschen.

Snabbast växande på marknaden

Creditsafe har mer än fördubblat sin omsättning sedan 2013 och fortsätter att expandera.