Creditsafe åpner kontor i Danmark – og lanserer kredittopplysningstjenester for det danske markedet

Publisert 4. mars 2021

Det internasjonale kredittopplysningsbyrået Creditsafe etablerer seg i Danmark, og åpner nytt kontor i København. Samtidig har nøkkelpersoner fra dansk næringsliv blitt rekruttert – deriblant selskapets nye Country Manager, Morten Kofoed-Larsen.

Etableringen innebærer at Creditsafes populære kredittopplysningstjenester, som hjelper bedriftsledere med å gjøre tryggere forretningsbeslutninger, blir tilgjengeliggjort på det danske markedet. Dette inkluderer både dansk og internasjonal kreditt- og forretningsinformasjon, med enkel tilgang på nett og via API. Den danske virksomheten skal etter planen være i full gang i løpet av høsten 2021.

Å utvide virksomheten til nye markeder er i tråd med våre langsiktige planer, og vi ser på etableringen i Danmark som et naturlig neste steg for vår fortsatte utvikling i Skandinavia. København-kontoret blir det 24. i rekken for konsernet, og det føles stort, sier Henrik Jacobsson, administrerende direktør for Creditsafe i Skandinavia.

Erfaren Country Manager fra kredittbransjen

Morten Kofoed-Larsen har blitt rekruttert til rollen som Country Manager. Morten har lang erfaring innen kredittbransjen, og jobbet senest i informasjonsselskapet iDQ. Der hadde han det overordnede ansvaret for salg, og skapte en lønnsom virksomhet med stor vekst. Morten tiltrer sin nye rolle i Creditsafe i april.

Jeg er utrolig glad og stolt over at jeg har fått muligheten til å bygge opp den danske kredittopplysningsvirksomheten sammen med Creditsafe. Danmark er et attraktivt, men også konservativt marked, og jeg vet hva som skal til for å lykkes. Jeg har store forventninger, og er helt overbevist om at våre tjenester vil passe perfekt for danske foretak som ønsker seg innovative løsninger til konkurransedyktige priser, sier Morten Kofoed-Larsen.

Jeg elsker utfordringer, og det er en utrolig spennende reise jeg nå er klar for å legge ut på, sier Morten avslutningsvis.

Morten Kofoed-Larsen

Stor økning i omsetningen i Skandinavia

Creditsafe har nærmest doblet salget i Skandinavia de siste fem årene, og Danmark vil spille en viktig rolle for ytterligere vekst i regionen. Det skandinaviske hovedkontoret ligger i Gøteborg, med Oslo og København som lokale kontorer.

Internationell fremgang med 24 kontorer på 3 kontinenter

Creditsafe er verdens mest brukte leverandør av kredittinformasjon, med 24 kontorer i 14 land og over 100.000 kunder. Siden 1997 har selskapet levert kreditt-, markeds- og forretningsinformasjon til både store og små bedrifter, kommuner, myndigheter og organisasjoner. Med sterk organisk vekst i konsernet fortsetter de å investere stort i utvidelsen av det attraktive produkttilbudet til flere land – og sist i rekken så langt er Canada og Danmark.

Ved hjelp av verdens største kombinerte bedriftsdatabase leverer Creditsafe kredittinformasjon i over 100 land. Kredittopplysningstjenestene dekker alle behov et selskap har for å kunne optimalisere forretningsbeslutningene og redusere risikoen for kredittap.

Henrik Jacobsson
Administrerende direktør for Creditsafe i Skandinavia.

Morten Kofoed-Larsen
Country Manager Danmark