Kontrollera företag i Danmark med våra förbättrade danska upplysningar

26 februari 2016

Kontrollera företag i Danmark med våra danska kreditupplysningar

Creditsafe kan nu erbjuda ännu bättre datakvalité på danska företag. Från och med den 20 februari tillhandahåller vi vår egen databas med kredit- och affärsinformation i Danmark. Detta innebär att vi kan presentera en mängd betydande förbättringar i våra danska kreditupplysningar.

På Creditsafe satsar vi stort på utlandsupplysningar
och har nu tagit ytterligare steg för att förstärka vårt nordiska utbud. Som världens mest använda leverantör av kreditupplysningar tillhandahållar vi idag information på över 120 miljoner företag i 190 länder, så oavsett var i världen dina kunder befinner sig kan vi erbjuda detaljerade internationella kreditupplysningar av samma höga kvalitet.

Denna uppdatering innebär att vi nu förbättrat sättet som vi samlar in affärsinformation om företag i Danmark, detta för att kunna säkerställa att vi alltid levererar den mest uppdaterade informationen som finns tillgänglig och för att själva ha kontroll över datan.

Utöver en egen företagsdatabas i Danmark så kommer Creditsafe senare under våren även att öppna upp verksamhet i Norge. Därmed kan vi erbjuda ett komplett utbud av tjänster också för den norska marknaden.

Förändringar till den danska kreditupplysningen som är bra att veta om:

Utökad finansiell information

Nu finns fullständiga bokslutsuppgifter i den danska upplysningen. Vi har utökat den finansiella informationen på danska företag och adderat över 20 nya ekonomiska parametrar.

Ratingintervall och ratingbeskrivning

Alla danska företag har fått en ny rating (local score). Den nya ratingen använder en skala från 1 till 100, precis som våra övriga Creditsafe-länder. Den internationella ratingen A-E (international score) finns som vanligt kvar i alla våra utlandsupplysningar.

Statusen på vissa företag kan ha ändrats

Detta då vår tidigare leverantör kan ha haft andra klassificeringar på status

Limiten på vissa företag kan ha ändrats

Vi har infört en högre maxlimit i de danska upplysningarna, vilket betyder att företag kan ha fått ändrad eller ökad limit.

Krister Jonsson, CEO

Har du frågor om våra utlandsupplysningar?

Kontakta oss på telefon 031-725 50 00 eller fyll i vårt formulär.