Nu finns nya inkomstuppgifter i Creditsafes databas

Nyheter från Creditsafe

15 juni 2018

Nu finns nya inkomstuppgifter hos Creditsafe

Årets andra uppdatering av inkomstuppgifter är nu genomförd. Under veckan har vi läst in de senaste inkomstuppgifterna från Skatteverket och uppdaterat 3 580 578 personers taxerade inkomst för 2017.

Basera era kreditbeslut på färska inkomstuppgifter

Creditsafes databas är nu uppdaterad med senast tillgängliga inkomstuppgifterna för inkomståret 2017. Information om privatpersoners inkomst levereras till kreditupplysningsföretagen från Skatteverket fem gånger per år. Juni är den största leveransen och denna gång uppdaterades 3 580 578 personers inkomstuppgifter.

Första uppdateringen var redan i april

Tidigare har den första uppdateringen lästs in i juni, men en nyhet för i år är att vi redan under april fick den första uppdateringen från Skatteverket. Då uppdaterades 1 371 414 personers taxerade inkomst för 2017. De som uppdaterades i april var de personer som deklarerat tidigt och som fått sina deklarationer fastställda i slutet av mars. Skatteverket var väldigt snabba i år med att justera och godkänna uppgifterna.

Nästa leverans

Nästa leveranser från Skatteverket sker i augusti, september och december. Personer med lite mer avancerade deklarationer samt personer med enskild näringsverksamhet kommer att läsas in vid dessa uppdateringar.

Nu kan våra kunder ta ännu bättre kreditbeslut då informationen i våra kreditupplysningar precis blivit uppdaterad med senaste årets inkomstuppgifter. Detta ger en tydligare och mer aktuell bild över privatpersoners inkomst.

Krister Jonsson
VD på Creditsafe

Krister Jonsson, CEO

Vill du få statistik skickad till dig via e-post?

Varje månad publicerar vi statistik över antalet konkurser i Sverige. Vi skickar dig gärna statistiken helt gratis.