Nu finns nya inkomstuppgifter i Creditsafes databas

Nyheter från Creditsafe

18 juni 2019

Nu finns nya inkomstuppgifter hos Creditsafe

Årets andra uppdatering av inkomstuppgifter är nu genomförd. Under veckan har vi läst in de senaste inkomstuppgifterna från Skatteverket och har nu uppdaterat totalt 6 187 763 personers taxerade inkomst för 2018.

Basera era kreditbeslut på färska inkomstuppgifter

Creditsafes databas är nu uppdaterad med senast tillgängliga inkomstuppgifterna för inkomståret 2018. Information om privatpersoners inkomst levereras till kreditupplysningsföretagen från Skatteverket fem gånger per år. Juni är den största leveransen och denna gång uppdaterades 3 652 310 personers inkomstuppgifter.

Första uppdateringen var i april

I april kom den första uppdateringen från Skatteverket, då uppdaterades 2 535 453 personers taxerade inkomst för 2018. De som uppdaterades i april var de personer som deklarerat tidigt och som fått sina deklarationer fastställda i slutet av mars. Skatteverket var väldigt snabba i år med att justera och godkänna uppgifterna.

Nästa leverans

Nästa leveranser från Skatteverket sker i augusti, september och december. Personer med lite mer avancerade deklarationer samt personer med enskild näringsverksamhet kommer att läsas in vid dessa uppdateringar.

Nu kan våra kunder ta ännu bättre kreditbeslut då informationen i våra kreditupplysningar precis blivit uppdaterad med senaste årets inkomstuppgifter.

Henrik Jacobsson
VD på Creditsafe

Vill du få statistik skickad till dig via e-post?

Varje månad publicerar vi statistik över antalet konkurser i Sverige. Vi skickar dig gärna statistiken helt gratis.