Creditsafe öppnar kontor i Kanada och inleder partnerskap med Equifax Canada

Publicerad 12 februari 2020

Creditsafe öppnar kontor i Kanada och inleder partnerskap med Equifax

​Creditsafe etablerar sig i Kanada och öppnar nytt kontor i Toronto. I samband med etableringen så inleder Creditsafe ett strategiskt partnerskap med Kanadas marknadsledande aktör inom affärsinformation, Equifax Canada. Genom partnerskapet får kunder tillgång till Creditsafes utlandsupplysning och globala täckning på över 330 miljoner kreditupplysningar i 160 länder.

”Vi är mycket stolta över att vi nu har öppnat vårt 24:e kontor. Att samtidigt kunna samarbeta med en likasinnad leverantör av affärsinformation som Equifax i Kanada gör oss extra glada. Ända sedan Creditsafe grundades 1997 har vi utvecklat en kultur för att dela data och expertis med organisationer som har samma vision som vi har att göra affärsinformation tillgänglig och överkomlig för alla”, säger CEO, Creditsafe Group, Cato Syversen som varit med sedan starten i Norge 1997.

Cato fortsätter: ”Vi är verkligen glada över att kunna göra de investeringar som krävs för att leverera verkliga integrerade datadrivna lösningar i världsklass som hjälper företag i alla storlekar runt om i världen att växa och blomstra under dessa utmanande tider.

Vi har lärt oss mycket på vår resa hittills och utnyttjar denna kunskap till stor nytta när vi fortsätter. Jag har stort förtroende för hela teamet på Creditsafe och det är särskilt glädjande att se det förtroende som visas i form av allianser som med Equifax i Kanada ”

24 kontor, i 14 länder på 3 kontinenter

Creditsafe har verksamheter i länder över hela världen, så som Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Sverige, Norge, Irland, Italien, Belgien, Nederländerna, Japan och USA. Skandinaviens huvudkontor finns i Göteborg. Koncernen sysselsätter över 1 300 anställda och under 2019 levererades över 220 miljoner rapporter till mer än 500 000 användare runt om i världen.

Vi är mycket stolta över att vi nu har öppnat vårt 24:e kontor. Att samtidigt kunna samarbeta med en likasinnad leverantör av affärsinformation som Equifax i Kanada gör oss extra glada. Ända sedan Creditsafe grundades 1997 har vi utvecklat en kultur för att dela data och expertis med organisationer som har samma vision som vi har att göra affärsinformation tillgänglig och överkomlig för alla.

Cato Syversen
CEO, Creditsafe Group