Creditsafe och Visma inleder nytt samarbete

Nyheter från Creditsafe

21 april 2016

Creditsafe och Visma inleder nytt samarbete

Creditsafe och Visma har genom ett nytt samarbete tecknat ett ramavtal gällande kredit- och affärsinformation för Vismas kunder. Detta ger Vismas kunder fördelaktiga priser och anpassade paket på kreditupplysningar.

– Vi ser detta som ett nytt nära samarbete som ska resultera i ökat mervärde för bägge parter. Gemensamt har vi tagit fram ett mycket bra upplägg som vi tror ska passa både Vismas verksamhet och deras kunders behov, säger Krister Jonsson, Sverigechef på Creditsafe.

Speciellt framtagna paket och priser
Tillsammans med Visma har Creditsafe tagit fram två specialanpassade paket på kreditupplysningar och affärsinformation för små och medelstora företag. Med paketen får Vismas kunder tillgång till information om 120 miljoner företag i 190 länder till ett rabatterat pris.

–Med hjälp av Creditsafes tjänster kan våra kunder minska sin finansiella risk och göra säkrare affärer. Den ökade trygghet som detta innebär går dessutom hand i hand med vårt erbjudande. Med vår tjänst kan våra kunder känna sig säkra på att få starka inköpsvillkor, och genom Creditsafe får de stöd att ta välgrundade beslut i övrig affärsverksamhet, säger Henrik Salwén, vd på Visma Advantage.

Styrkan i en samlad köpkraft
Visma Advantage förhandlar inköpsavtal för omkring 15 000 företag. Denna samlade köpkraft möjliggör starka och attraktiva erbjudanden. Samtliga kunder hos Visma Advantage erbjuds inköpsavtal inom ett 50-tal områden, bland annat inom ekonomi.

Världens mest använda leverantör
Creditsafe har sedan starten 1997 levererat information till företag, kommuner, myndigheter och organisationer. Varje sekund hämtas 12 upplysningar från någon av koncernens databaser runt om i världen, vilket gör oss till världens mest använda leverantör av kredit- och affärsinformation.

Krister Jonsson, CEO

Vill du få statistik skickad till dig via e-post?

Varje månad publicerar vi statistik över antalet konkurser i Sverige. Vi skickar dig gärna statistiken helt gratis.